loading...

ملودی

بازدید : 511
پنجشنبه 23 مرداد 1399 زمان : 21:17

بازار جهانی گردشگری بسیار بزرگ است و سالانه بیش از 1.3 تریلیون دلار درآمد کسب می کند. در سال 2019 ، فروش سفرهای دیجیتالی قرار است به 755 میلیارد دلار برسد ، یعنی بیش از نیمی از کل رسیدها.

با داشتن چنین مخاطب گسترده و سود بالقوه گسترده ، بخش گردشگری و مسافرت به شدت رقابتی است. به همین ترتیب ، مارک ها باید از استراتژی های نوآورانه بازاریابی دیجیتال استفاده کنند تا از این امر متمایز شوند.

در بخش اول این مقاله ، 5 نکته و راهکار اصلی برای موفقیت در تقاطع مسافرت و بازاریابی دیجیتال را بررسی خواهیم کرد.

1) جلو و مرکز مخاطبان هدف را حفظ کنید

این ممکن است مانند درسی از بازاریابی 101 به نظر برسد ، اما اغلب درسی فراموش می شود. ایجاد یک کمپین موفقیت آمیز غیرممکن است که بدانید چه کسی برای ارائه خدمات طراحی شده است.

این دقیقاً برای شرکت های موجود در فضای مسافرتی و گردشگری به همان نسبت برای هر صنعت دیگر صادق است. به خصوص که صنعت خود به عنوان معیار موفقیت در تجربه کاربر متمرکز است ، کمپین های بازاریابی باید متناسب با مخاطبان مناسب طراحی شوند و یا موفق نشوند!

مشتری هدف خود را شناسایی کنید

بازار جهانی گردشگری بسیار بزرگ است و سالانه بیش از 1.3 تریلیون دلار درآمد کسب می کند. در سال 2019 ، فروش سفرهای دیجیتالی قرار است به 755 میلیارد دلار برسد ، یعنی بیش از نیمی از کل رسیدها.

با داشتن چنین مخاطب گسترده و سود بالقوه گسترده ، بخش گردشگری و مسافرت به شدت رقابتی است. به همین ترتیب ، مارک ها باید از استراتژی های نوآورانه بازاریابی دیجیتال استفاده کنند تا از این امر متمایز شوند.

در بخش اول این مقاله ، 5 نکته و راهکار اصلی برای موفقیت در تقاطع مسافرت و بازاریابی دیجیتال را بررسی خواهیم کرد.

1) جلو و مرکز مخاطبان هدف را حفظ کنید

این ممکن است مانند درسی از بازاریابی 101 به نظر برسد ، اما اغلب درسی فراموش می شود. ایجاد یک کمپین موفقیت آمیز غیرممکن است که بدانید چه کسی برای ارائه خدمات طراحی شده است.

این دقیقاً برای شرکت های موجود در فضای مسافرتی و گردشگری به همان نسبت برای هر صنعت دیگر صادق است. به خصوص که صنعت خود به عنوان معیار موفقیت در تجربه کاربر متمرکز است ، کمپین های بازاریابی باید متناسب با مخاطبان مناسب طراحی شوند و یا موفق نشوند!

مشتری هدف خود را شناسایی کنید

مشتری هدف

اولین قدم شناسایی مشتری هدف شما است.

در مورد محصولات مسافرتی که می فروشید فکر کنید؛ آیا آنها به خانواده ها ، زوج های جوان ، ماجراجویان انفرادی ، مسافران ارشد و یا ترکیبی از آمار جمعیتی متوسل می شوند؟ از آنجا ، می توانید ویژگی هایی را انتخاب کنید که شخصیت خریدار برند شما را تشکیل می دهد.

خاص باشید

برای مثال بیایید بگوییم که بخش عمده محصولات شما بهترین و مناسبترین زوج های جوان هستند. با دانستن این اطلاعات ، برخی از ویژگی های مشتری وجود دارد که می توانید بلافاصله شروع به هدف گیری کنید.

این ممکن است شامل افراد زیر 35 سال ، افراد بدون فرزند و زوجینی باشد که اخیراً ازدواج کرده اند. بازار ماه عسل ممکن است مناسب آنچه شما ارائه می دهید مناسب باشد و بنابراین منطقی است که برخی از استراتژی بازاریابی خود را روی آن طاقچه خاص متمرکز کنید.

همدردی

همچنین می توانید خود را در جایگاه شخصیت مورد نظر خود قرار دهید.

به عنوان مثال ، خود را به عنوان یک مادر یا پدر تصور کنید که برای خانواده خود سفر می کند. کدام مقصد بهترین ترکیب فعالیتها ، سرگرمی ها و ارزش خوب را فراهم می کند؟ و آنها از کجا می توانند از محصولات شما مطلع شوند؟ علاوه بر جستجوی استاندارد Google ، والدین ممکن است نظرات را در فیس بوک بررسی کنند یا ایده هایی را از انجمن گفتگو جمع کنند.

قبل از انجام هرگونه فعالیت بازاریابی دیگر ، بسیار مهم است که مشخصات مشتری هدف خود را پین کنید. این شخصیت هر روند بازاریابی دیگری را آگاه می کند.

پیشنهاد 2

2) از تمام جنبه های رسانه های اجتماعی استفاده کنید

نیازی نیست که به شما بگوییم که تأثیر رسانه های اجتماعی چه تاثیری در بازاریابی دیجیتال داشته است.

در بخش سفر ، سیستم عامل هایی مانند Facebook ، Instagram و Pinterest به مسافران کمک می کند تا برای تعطیلات خود الهام بگیرند ، هتل مناسبی را انتخاب کنند و فعالیت ها و جاذبه های جذاب را کشف کنند.

حساب اینستاگرام استرالیا

مشارکت معنی دار در سراسر

مشتریان آینده نگر از قبل از رسانه های اجتماعی استفاده می کنند ، بنابراین مهم است که در کجای این کشور باشید. مارک های مسافرتی و جهانگردی باید از یک هدف اجتماعی برخوردار باشند.

کافی نیست فقط یک حساب کاربری تنظیم کنید و مجدداً از محتوای ارسال شده در جای دیگر استفاده کنید. مشاغل باید با شروع بحث و گفتگو ، پاسخ دادن به نظرات ، پاسخ به سؤالات و ارائه خدمات استثنایی به مشتری ، در تعامل معنادار با مخاطبان خود باشند.

همه این فعالیت ها جنبه های یک کمپین بازاریابی گسترده تر دیجیتال است ، که در چارچوب نحوه کمک به آنها برای دستیابی به اهداف خود انجام می شود.

به عنوان مثال ، پاسخگویی سازنده به نظرات در مورد یک فیلم Facebook ممکن است به نظر یک کار مهم در بازاریابی نباشد ، اما این فعالیتی است که ظاهر یک تجارت را تقویت می کند و توانایی تعامل سازنده با مخاطبان خود را نشان می دهد. خود را در جای مسافری قرار دهید که از کدام دو هتل رزرو کند.

این تصمیم می تواند به چیزی شبیه به نظر بی معنا برسد که شاهد تعامل مثبت رسانه های اجتماعی باشیم. هر ارز ممکن است یک عامل انگیزشی باشد که بازدید کننده را به مشتری تبدیل می کند. در آن زمینه ، این جنبه بسیار مهم بازاریابی است.

رسانه تصویری اهرم

رسانه های اجتماعی بویژه در صنعت مسافرتی و جهانگردی رقابت گسترده ای دارند ، اما روش های خلاقانه ای برای استفاده از این مزیت به نفع شما و ایستادگی کردن وجود دارد.

سفر نقطه فروش بی نظیری دارد که می تواند در سرگردان دیگران بازی کند ، بنابراین تصاویر و فیلم ها می توانند شگفتی سازند.

سفر آلبرتا نمونه ای عالی از چگونگی اعمال نفوذ ویدیو می تواند دسترسی شما را افزایش دهد! کانال YouTube آنها ثابت می کند که با نمایش تجربه و جو می توانید تجربه کنید.

نمونه عالی دیگر این VisitCalifornia در اینستاگرام است که به طور مرتب تصاویری از "سبک زندگی کالیفرنیا" به اشتراک می گذارد. آنها همچنین هشتگ های اختصاصی برای نمایش بهترین عکس های سفر برای فشار اضافی بر اثبات اجتماعی دارند.

کمپین های تبلیغاتی پرداخت شده

بدیهی است ، مارک ها همچنین می توانند به طور مستقیم در سیستم عامل هایی مانند فیس بوک ، اینستاگرام و توییتر تبلیغ کنند.

تنظیم یک حساب کاربری در هر سیستم عامل ساده است و اجرای یک کمپین نسبتاً ساده است. همچنین در حال حاضر و در آینده می توانید به داده های مربوط به مشغله ها و بینش هایی که برای نهایی کردن محتوا و استراتژی شما مفید هستند ، دسترسی داشته باشید.

اگرچه هزینه یک مارک خاص برای هر کلیک با توجه به چندین عامل متفاوت است ، اما متوسط CPC برای بخش مسافرت و میهمان در فیس بوک 0.63 دلار است که یکی از کم هزینه ترین آنها در تمام بخش ها است. همچنین ارزان تر از گوگل است و در هر کلیک حدود 1.5 دلار است. .

ترکیبی از مقرون به صرفه بودن و ویژگی های تقویت ارتباط با مشتری باعث می شود فروش اجتماعی بسیار بانکی شود.

پیشنهاد 1

3) لحظات کلیدی در سفر رزرو را مشخص کنید

مسافرت عموماً خرید نبض نیست. در حالی که بسیاری از ما کسی را می شناسیم که به طور ناگهانی تصمیم به رزرو بلیط ، بسته بندی یک کیسه و فرار از یک ماجراجویی گرفته است ، مطمئناً این عادی نیست.

در حقیقت ، روند تنظیم سفر - از علاقه اولیه تا تحقیقات کامل ، مقایسه قیمت و رزرو - تمایل به طولانی شدن و کامل بودن دارد.

درک سفر مشتری برای مسافرت برای متخصصان بازاریابی در بخش سفر / جهانگردی فوق العاده مفید است. Google آن را به چهار مرحله تقسیم می کند:

رویا پردازی

در مرحله اولیه ، مسافران آینده نگر برای همه احتمالات باز هستند. آنها تصمیمی قاطع درمورد اینکه به کجا بروند و چه کارهایی انجام دهند ، نیستند و به دنبال ایده هستند.

برنامه ریزی

در این مرحله ، مسافران یک مقصد را پیموده اند ، اما هنوز نسبت به تاریخ ها ، هتل ها و فعالیت ها انعطاف پذیر هستند.

رزرو

تاریخ ها ، زمان پرواز و ترجیحات اقامت همه تأیید شده اند. وقت آن است که مسافران رزرو کنند!

در حال تجربه

مسافران در سفر هستند و ماجراهای خود را بصورت آنلاین به اشتراک می گذارند. در این مرحله ، آنها ممکن است هنوز در جستجوی فعالیت ها و تجارب موقت باشند در حالی که در مقصد هستند.

به روشهایی فکر کنید که در هر مرحله می توانید مشتریان بالقوه را هدف بگیرید. به عنوان مثال ، اگر محصولات شما تورهای شهری هستند ، می توانید در انتخاب یکی از مقاصد خود از بازدید کنندگان تأثیر بگذارید ، به آنها توصیه کنید که در کدام ساعات سال بهترین بازدید را داشته باشید ، روند رزرو خود را آسان کنید و برجسته کنید و فرصتی را برای بلیط را با انعطاف پذیر خریداری کنید در حالی که در مقصد هستند.

Airbnb کار بسیار خوبی را در زمینه تهیه منبعی انجام داده است که به طور طبیعی به محصول آنها می رسد. آنها با همکاری میزبان محلی ، کتابهای راهنمای Airbnb را گردآوری کرده اند که با اطلاعات خودی از مقصد مهم همراه است.

کتاب راهنمای Airbnb

هنگامی که یک بازدید کننده یک جاذبه ، فعالیت و یا محل غذاخوری مورد علاقه خود را پیدا می کند ، آنها به سادگی روی "افزودن به برنامه های خود" کلیک کرده و آن را در یک دفترچه مجازی قرار می دهند. و البته ، در انتهای هر صفحه بخشی از ویژگی های Airbnb در این نزدیکی هست که مسافران آن را انتخاب می کنند. این ترکیبی مبتکرانه از Lonely Planet ، TripAdvisor و سایت رزرو خود است.

هر بخشی از این فرآیند پتانسیل هدایت مسافران به قیف فروش شما را دارد. مجدداً از شخصیت خریدار خود برای ایجاد محتوای دیجیتالی استفاده کنید که افراد مناسب را در سکوهای مناسب در زمان مناسب هدف قرار دهند.

4) بدانید که از چه دستگاه هایی استفاده می کنند - و چه زمانی!

رزرو هتل بصورت آنلاین

روند رزرو مسافرت چند مرحله ای اغلب می تواند در بیش از یک دستگاه انجام شود. با تحقیق ، مقایسه ، رزرو ، خرید و خرید محصولات مسافرتی ، بعید است که همه به یکباره اتفاق بیفتند.

به عنوان مثال ، جستجوی اولیه برای مقصد - در مرحله رویاپردازی - ممکن است در هنگام رفت و آمد صبحانه در یک دستگاه تلفن همراه انجام شود. مقایسه هتل ها ممکن است بر روی رایانه لوحی انجام شود ، در حالی که ممکن است مشتری ترجیح دهد رزرو نهایی خود را در لپ تاپ انجام دهد.

برای هر مرحله از سفر خرید مسافر ، محتوای خود ، طراحی آن و قرار دادن آن را بهینه کنید. با مراجعه به مثال بالا ، محتویاتی که برای جلب بازدید کنندگان در مراحل رویایی و برنامه ریزی ممکن است در صورت مناسب بودن به دستگاه های تلفن همراه موثر باشد ، در حالی که ممکن است پیشنهادهای ویژه برای مرحله رزرو برای دسک تاپ بهتر شود.

و در مرحله آخر ، هنگامی که مشتریان به دنبال کارهایی برای انجام مقصد هستند ، بهترین شرط شما این است که تمرکز خود را به تلفن همراه برگردانید ، زیرا این همان چیزی است که مشتریان آینده نگر شما به احتمال زیاد از آن استفاده می کنند .

اگرچه ، مثل همیشه ، این بستگی به ترجیحات و رفتارهای مشتری هدف شما دارد.

5) خوش آمدید "اثبات اجتماعی"

مسافران به طور مرتب از سایتهای بازبینی مانند TripAdvisor ، Google و Yelp استفاده می کنند تا تصمیمات خرید خود را راهنمایی کنند.

با تهیه تصاویر و ویدیوهای باکیفیت در سایت های بازبینی ، نشانگر برند و محصولات آن باشید. این به شما کمک می کند تا تأثیر شغل خود را تا حدودی هدایت کنید.

البته با سایتهای بررسی بی طرف ، بخش عمده ای از مطالب موجود خارج از کنترل شما است. این بدان معنا نیست که شما از روایت مستثنی هستید. به همه بررسی هایی که مارک شما دریافت می کند ، خوب یا بد پاسخ دهید.

آدرس منفی

اگر انتقاد سازنده را دریافت کردید ، پاسخی مودبانه ارائه دهید که به هر نکته ای که توسط داور مطرح می شود پاسخ دهد. نشان دهید که شما توانایی مشاوره در هیئت مدیره را دارید و اگر قادر به اثبات کار درمانی هستید که قبلاً انجام شده است ، آن را به اشتراک بگذارید.

این امر نه تنها به متعادل کردن تأثیر نظر از مرورگر کمک می کند ، بلکه این یک علامت روشن برای مشتریان آینده است که شما به آنها گوش می دهید و سریعاً اقدام می کنید. به یاد داشته باشید ، یک اقدام به ظاهر کوچک می تواند دنیای تفاوت را در تصمیم خرید رقم بزند.

بررسی های مثبت بیشتر لذت بخش است! به هریک از این موارد پاسخ دهید و جنبه های سرویس خود را که واقعاً هر نظر را تحت تأثیر قرار داده است تأیید کنید.

بررسی های تشویقی

بررسی ها و اثبات اجتماعی بخش تأثیرگذار کمپین های بازاریابی شما را تشکیل می دهد. هیچ چیز مانند توصیه های خوب دیگران نمی فروشد!

بنابراین ، به مردم اجازه دهید با ارائه مشوق هایی به افرادی که بازخورد یا توصیف می کنند ، بازاریابی را برای شما انجام دهند.

این اولین مجموعه از نکات بازاریابی دیجیتال برای بخش سفر و جهانگردی باید به شما کمک کند تا در مورد کمپین هایی که در حال حاضر انجام می دهید فکر کنید و موارد جدیدی برای تبلیغ محصولات یا خدمات داشته باشید

برای پیگیری هفته 6 نکته در ادامه مطلب با ما همراه باشید….

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : -1

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 30
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 4
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 6
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 12
  • بازدید ماه : 109
  • بازدید سال : 490
  • بازدید کلی : 11667
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی