loading...

ملودی

بازدید : 277
دوشنبه 17 شهريور 1399 زمان : 15:47

طی 150 سال گذشته ، اکثریت قریب به اتفاق مدلهای یادگیری به سختی تغییر کرده اند ، که اساساً بر اساس یک مدل کلاسهای سخت و سنتی است. اما ، edtech قرار است این تغییر را ایجاد کند و می تواند بزرگترین و سودآورترین بخش دیجیتالی باشد که جهان تاکنون به عنوان فن آوری های نوظهور شناخته است ، شروع به تغییر مدل های یادگیری می کند.

فناوری آموزش در حال تبدیل شدن به یک پدیده جهانی است و انتظار می رود بازار با 17 درصد رشد در سال ، به عنوان مقیاس توزیع و سیستم عامل تا سال 2020 به 252 میلیارد دلار برسد. در حالی که در میان معلمان ، 86٪ فکر می کنند استفاده از edtech در کلاس ضروری است ، در حالی که 96٪ معتقدند که استفاده از آن تعامل دانش آموزان را افزایش می دهد.

با چنین نیازی به آن در فضای یادگیری ، مربیان باید روندهای ایجاد موج در آموزش و کسانی را که پایین می آیند ، بدانند. در این مقاله ، ما 7 روند در بخش edtech را بررسی می کنیم که معلمان باید در مورد آن بدانند.

طی 150 سال گذشته ، اکثریت قریب به اتفاق مدلهای یادگیری به سختی تغییر کرده اند ، که اساساً بر اساس یک مدل کلاسهای سخت و سنتی است. اما ، edtech قرار است این تغییر را ایجاد کند و می تواند بزرگترین و سودآورترین بخش دیجیتالی باشد که جهان تاکنون به عنوان فن آوری های نوظهور شناخته است ، شروع به تغییر مدل های یادگیری می کند.

فناوری آموزش در حال تبدیل شدن به یک پدیده جهانی است و انتظار می رود بازار با 17 درصد رشد در سال ، به عنوان مقیاس توزیع و سیستم عامل تا سال 2020 به 252 میلیارد دلار برسد. در حالی که در میان معلمان ، 86٪ فکر می کنند استفاده از edtech در کلاس ضروری است ، در حالی که 96٪ معتقدند که استفاده از آن تعامل دانش آموزان را افزایش می دهد.

با چنین نیازی به آن در فضای یادگیری ، مربیان باید روندهای ایجاد موج در آموزش و کسانی را که پایین می آیند ، بدانند. در این مقاله ، ما 7 روند در بخش edtech را بررسی می کنیم که معلمان باید در مورد آن بدانند.

1) موسسات داده محور

در دنیای مشتری محور ، داده ها و داده های بزرگ ثابت شده اند که برای سازمان های مختلف صنایع حیاتی ترند. دانشگاه ها ، کالج ها و ارائه دهندگان آموزش در مورد استفاده از قدرت داده ها برای کمک به حفظ و موفقیت دانش آموزان پیشرفت چشمگیری دارند.

دانشگاه سنت لوئیس را مثال بزنید. مشتاق رانندگی در ثبت نام و هدف قرار دادن دانش آموز بالقوه به طور موثر ، آنها 3 سال از آخرین کلاسهای فارغ التحصیلی آن را تجزیه و تحلیل کردند و دانشجویانی را جستجو کردند که با نمرات رضایت بالا فارغ التحصیل شدند.

آنچه آنها کشف کردند این بود که تقریبا نیمی از دانش آموزان بالاترین امتیازات رضایت را دارند و تقریباً 80٪ در بالای لیست در گروه کوچکی از رشته ها قرار گرفته اند: بهداشت ، تجارت و STEM.

این دانشگاه با استفاده از این اطلاعات ، دانشجویان موجود در بازارهای جغرافیایی موجود و جدید را با مشخصات رضایتمندترین دانشجویانی که اخیراً فارغ التحصیل شده اند ، هدف قرار داد. هنگام بررسی بیش از 120 نقطه داده بالقوه ، افسران پذیرش به دنبال نقاط همپوشانی بین آنچه دانشجویان بالقوه می خواستند و جایی که دانشگاه سنت لوئیس بیشترین موفقیت را داشت ، بودند. نتیجه ثبت نام پنج کلاس از شش کلاس بزرگ سال اول تحصیل در دانشگاه و افزایش میزان فارغ التحصیلی به 71 درصد بود .

با استفاده از داده های کلان ، مربیان می توانند مناطقی را که عقب مانده اند شناسایی کنند و راه حل های ارزشمندی برای دانش آموزان خود ارائه دهند. با اتخاذ تصمیمات مبتنی بر داده ، می توان پیشنهادات آموزشی را متناسب با نیازهای جمعیتی خاص تنظیم کرد.

2) برنامه درسی دیجیتال

براساس Schoology ، دومین اولویت بزرگ برای مربیان ، رقمی سازی برنامه درسی است.

همانطور که وسایل بیشتری در دست دانش آموزان قرار می گیرد ، دسترسی به منابع دیجیتال به جای یک تجمل سریع تبدیل به یک انتظار می شود. در حال حاضر ، سیستم های مدیریت یادگیری در حالی که صرفه جویی قابل توجهی در هزینه های طولانی مدت ، به ویژه در محیط شرکت ها دارند ، مهمترین عامل تشویق به دیجیتالی سازی آموزشی هستند.

وقتی جامعه به طور فزاینده ای مبتنی بر چند دستگاه می شود ، دانشجویان یا متخصصان مادام العمر از یادگیری خود آزادی و انعطاف پذیری بیشتری می طلبند و برنامه های درسی دیجیتالی تعاملی قابلیت انعطاف پذیری و دسترسی را فراهم می کند. در دنیای فردا ، آموزش دیجیتال نظم روز خواهد بود و با ارزش ترین نتایج را ارائه می دهد ، از جمله آن را به عنوان یک پیشنهاد حیاتی.

یکی از دانشگاههای مستقر در انگلستان که در زمینه رویکرد دیجیتالی برنامه درسی خود پیشگام است ، دانشگاه نورتهمپتون است. با استفاده از یک ابتکار جدید که " یادگیری فعال ترکیبی " را ایجاد کرده است ، مدل جدید آموزشی دانشگاه به تقویت یادگیری حضوری با یادگیری پشتیبانی شده آنلاین اختصاص یافته است.

در پردیس جدید آن در واتر ساید ، هیچ سالن سخنرانی بزرگی وجود ندارد - در عوض بسیاری از برنامه درسی آن را دیجیتالی می کند تا به دانشجویان کمک کند یک محیط یادگیری معنی دار تر ، راحت تر و متناسب تر داشته باشید.

3) یادگیری همهجانبه

با ادامه توسعه و تکامل فناوری های VR و AR ، یادگیری غوطه وری سطح عظیمی از پتانسیل یادگیری را ارائه می دهد.

نه تنها این نوع تجربیات آموزشی به فراگیرنده کمک می کند تا بخشی از روایت شود ، و نتیجه گیری های خود را برای کسب اعتماد به نفس و دانش انجام دهد ، بلکه فن آوری های AR و VR به شبیه سازی موقعیت ها یا سناریوهای زندگی واقعی کمک می کنند و ارزش بسیار بیشتری نسبت به یک سنتی دارند. راه اندازی کلاس همیشه می تواند.

با تبدیل Google Earth VR و Google Expeditions به بخشی از آگاهی عمومی ، موسسات بیشتری از این سیستم عامل ها برای ارتقا پیشنهادات آموزشی خود استفاده می کنند.

به عنوان مثال ، مبتکر VR Titans of Space یک تور مجازی از منظومه شمسی را ارائه می دهد که اکنون معلمان از آن استفاده می کنند تا بعد کاملاً جدیدی از ارزش را به کلاسهای علمی خود اضافه کنند. و از آنجا که موسسات بیشتری از Google Expeditions برای ارائه سفرهای دیجیتالی استفاده می کنند ، استفاده از آن به مرز یک میلیون دانش آموز رسیده است.

اگرچه یادگیری مبتنی بر واقعیت مجازی و مبتنی بر AR یک مفهوم نسبتاً جدید است ، پذیرندگان اولیه آموزش تجربه های یادگیری غوطه وری نه تنها با ارزشترین دانش آموزان را به موسسات خود جذب می کنند بلکه از نوعی فناوری که زبان آموز را در قلب خود قرار می دهد ، نتایج مثبتی را کسب می کنند. یک کار یا مفهوم که معمولاً فقط برای مقابله با آن روی صفحه یا کاغذ در دسترس است.

علاوه بر سفر میدانی مجازی ، از یادگیری واقعیت مجازی یا AR نیز برای بهبود نتایج آموزش از راه دور ، خلاقیت مبتنی بر طراحی و حتی آموزش مفاهیم پیچیده فلسفی با کمک هدست های واقعیت مجازی استفاده شده است.

4) فناوری موبایل

رویکرد آموزش عالی به طور فزاینده ای متحرک ، مجازی شده و از نظر جغرافیایی پراکنده می شود - و این به سازمان ها امکان همکاری ، تولید و دسترسی بیشتر را می دهد.

فناوری موبایل رضایت فوری را هم درمورد تلاش های مبتنی بر کلاس و هم کارهای غیر درسی فراهم می کند. همچنین باعث افزایش تقاضا برای منابع و انتظارات فراگیران دیجیتالی امروز می شود. تزریق تلفن همراه فرصت های زیادی را در اختیار شما قرار می دهد ، موارد استفاده را برای چگونگی و مکان یادگیری و مصرف اطلاعات در افراد گسترش می دهد ، بنابراین به موسسات اجازه می دهد تا بیشتر در مورد رفتار کاربر بیاموزند.

در سال های اخیر ، بسیاری از دانشگاه ها و م institutionsسسات آموزشی برتر شروع به توسعه برنامه های تلفن همراه برای افزایش زندگی علمی دانشجویان و اساتید خود کرده اند.

یک ابتکار هوشمندانه از دانشگاه سالفورد انجام می شود. بیش از یک سال پیش ، م institutionسسه مستقر در منچستر با راه اندازی برنامه اختصاصی به سبک Tinder ، از قدرت فناوری موبایل و تقاضای فزاینده آن در میان دانشجویان استفاده کرد. 'Match Made in Salford' با هدف کمک به دانش آموزان بالقوه برای یافتن مسیر رویاهای خود با استفاده از قابلیت های مشابه Tinder ، فقط با هدف ساختن روند پاکسازی طراحی شده است.

این رویکرد شخصی سازی شده برای استخدام در دوره با موفقیت موفقیت آمیز همراه بود ، و باعث افزایش مشارکت وب سایت با بیش از 250٪ و پیشنهادات ارائه شده از طریق پاکسازی با قابل توجه 28٪ شد. این اپلیکیشن موبایل در نتیجه پیروزی خود ، برنده جایزه بهترین موبایل و برنامه 2016 در جوایز ارتباط دیجیتال در سراسر اروپا شد.

5) شخصی سازی

با استفاده از داده ها و تجزیه و تحلیل ، موسسات می توانند در مورد دانش آموزان خود بیشتر بیاموزند و تجربه یادگیری را شخصی کنند تا به صورت فردی جذاب تر و ارزشمندتر شود. اینکه چگونه اساتید می توانند داده های عملی را بدست آورند ، همچنین انعطاف پذیری ابزاری که برای این منظور ارائه می شوند ، از جمله مواردی مانند Google Analytics ، Ubersuggest و BrandMentions ، و سایر موارد ، در حال افزایش است.

74٪ از مصرف کنندگان با دریافت محتوایی که هیچ ارتباطی با علایق آنها ندارد ناامید می شوند. این در مورد دانش آموزانی که زندگی پرمشغله و مدت کوتاهی توجه دارند نیز به همین منوال است. آنچه داده ها به شما کمک می کنند کمک به کسب تمرکز بیشتر در مورد نحوه استفاده دانش آموزان از داده ها در اطراف سفرهای یادگیری شخصی برای تعیین اهداف و مسیرهای آموزشی خود است. هنگامی که سرعت یادگیری با تکنیک یادگیرنده تنظیم شود ، هر یک از آنها زمان لازم برای نشان دادن تسلط را خواهند داشت.

تعدادی سیستم عامل برای تسهیل یادگیری شخصی در کلاس وجود دارد - و در اینجا سه مورد از موثرترین برنامه های موجود برای مربیان در حال حاضر وجود دارد:

Seesaw : این پلت فرم به عنوان یک نمونه کار دیجیتال دانش آموز محور کار می کند که یادگیری دانش آموز را با مجموعه ای از ابزارهای خلاقانه داخلی مستند می کند ، مخاطبان معتبر و ارزشمندی را برای کارهای دانشجویی فراهم می کند.

Code.org : بر اساس این تصور که هر دانشجو در هر م institutionسسه باید این فرصت را داشته باشد تا اصول علوم کامپیوتر را درک کند ، این توسعه قوی دسترسی به برنامه های پایان باز ، آموزش ها و یک برنامه درسی کامل برای یادگیری شخصی را فراهم می کند.

WeVideo : یک ابزار ویرایش ویدیوی آنلاین مبتنی بر ابر ، WeVideo ایجاد موسسات آموزشی را برای شما آسان می کند و می توانید روایت های الهام بخش و روشنگری ایجاد کنید و مجموعه ای از محتوای بصری متناسب با نیازهای فردی دانش آموزان را با سهولت بسازید.

6) ارزیابی های آنلاین

مدل های جدید ارزیابی فناوری محور ، تغییر قابل توجهی از ارزیابی های جمع بندی صلب را تسهیل کرده است. امروزه ، آزمون های مبتنی بر فناوری در قلب فرایند یادگیری قرار دارند و به ارائه ارزیابی های تکوینی مداوم و سازگارتر کمک می کنند.

راه حل های ارزیابی آنلاین برای ارائه انعطاف پذیر ، قابل تنظیم ، تعاملی ، ایمن و سریع هستند.

دنیای دیجیتال در جریان مداوم است و روشی که م inسسات مهارت ، دانش و توانایی فراگیران را آزمایش می کنند باید پیشرفت کند تا ارزشمند و مرتبط باقی بماند. از آنجا که مدل های آزمایش آنلاین می توانند با سهولت نسبی تغییر ، اصلاح و بهبود یابند ، آنها بهترین شانس را برای ارائه ارزیابی های عادلانه و دقیق دارند.

برای کسانی که می خواهند پیشنهادات edtech خود را از طریق ارزیابی آنلاین شکل دهنده افزایش دهند ، تعدادی ابزار و برنامه کاربردی در دسترس است که می توانید به عنوان مربی استفاده کنید. برخی از این موارد عبارتند از:

AnswerGarden: سکویی مختص ایده پردازی آنلاین یا نظرسنجی. این می تواند به عنوان ابزاری در زمان واقعی برای کمک به مربیان در مشاهده بازخورد دانش آموزان در مورد سالات مورد استفاده قرار گیرد.

ClassKick: این برنامه خاص به معلمان اجازه می دهد تا تکالیف دانش آموزان را ارسال کنند ، هم به معلم و هم به همتایان آنها می توانند در مورد وظایف انجام شده بازخورد ارائه دهند.

Quia: یک پلت فرم همه کاره که در آن مربیان می توانند بازی های جذاب ، آزمونها ، نظرسنجی ها و موارد دیگر و همچنین دسترسی به پایگاه داده ای از امتحانات موجود از سایر مربیان را برای استفاده یا الهام گرفتن بسازند.

و با ظهور ابزارهای بیشتر ، ارزیابی آنلاین می تواند به یک دستگاه تست استاندارد در سراسر جهان تبدیل شود.

Edtech نه تنها در مورد تجهیز نیروی کار فردا به اعتماد به نفس ، ابزارها و ذهنیت لازم برای موفقیت ، انعطاف پذیر ، تعاملی ، مرتبط و پایدار است. این تنها راه پیش رو است.

آموزش و پرورش مبتنی بر فناوری ارزش بسیار زیادی را ارائه می دهد ، دانش آموزان امروزی را با مناسب ترین و قابل هضم ترین روشها با محتوا و منابع مربوط به نیازهای آنها فراهم می کند.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : -1

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 30
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 3
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 5
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 19
  • بازدید ماه : 112
  • بازدید سال : 350
  • بازدید کلی : 11527
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی